Anita Eltoft

– Offentlig godkjent / Autorisert Kiropraktor.

– Utdannet som Kiropraktor på Palmer.

– College of Chiropractic, Iowa, USA i 1986.

– Har sterkt fokus på kontinuerlig faglig    oppdatering og utvikling.

Over 30 års erfaring

– Over 20 år i Oslo Kiropraktiske Senter (senere Klinikk for Alle Storo)

– 2009-2013: Selvstendig klinikk i samarbeid med en medisinsk klinikk i Nydalen

– 2013- Startet Nydalen Kiropraktorklinikk

– 2014: Etablerte Nydalen Helsehus som nå har 19 terapeuter på hel og deltid. Kiropraktor, fysioterapeut, psykiater/lege, barnelege, ortoped, psykolog, psykologspesialist, gestaltterapeut og logoped. www.nydalenhelsehus.no

– 2015. Nydalen Kiropraktorklinikk ble utvidet og rommer nå 2 kiropraktorer og en fysioterapeut i et team som samarbeider tett og godt.

Pasienten i fokus

Anita Eltoft har en bred erfaring innen almennkiropraktikk og tverrfaglig praksis og har en helhetlig tilnærming til pasienten. Eltoft sitt ønske er at pasienten skal føle seg sett, hørt og godt ivaretatt.
Hun er opptatt av å finne frem til og behandle årsak til symptomer i tillegg til å gi lindrende behandling. Hun har derfor samarbeidet nært med leger, fysioterapeuter, akupunktører, massører, psykologer, gestaltterapeuter, nevrolog, gynekolog med flere. Kiropraktor Eltoft har god erfaring i å arbeide tverrfaglig til pasientens beste og henviser videre dersom det er behov for det.

Tjenester

Som autorisert Kiropraktor kan Anita Eltoft:

– Undersøke og diagnostisere

– Gi behandling

– Henvise til røntgen /MR/ CT ultralyd og andre undersøkelser ved behov

– Henvise til legespesialister og fysioterapeuter ved behov

– Gi informasjon, råd og veiledning for å mestre og forebygge plager

– Sykemelde inntil 12 uker

Spesialområder

Kiropraktor Anita Eltoft har bred innsikt og interessene innenfor fagfeltet er mange. I tillegg til å behandle diagnoser som nevnt på websiden (link), har hun lang og god klinisk erfaring i å behandle gravide, spebarn, barn og ungdom. I 2009-2012 jobbet hun i nært samarbeid med Nevrolog Monica Drotting-Rønne om behandling av pasienter med hodepine/migrene.

I 2017 skaffet hun seg et medisinsk laserapparat. MR4 (super pulsed laser) som er et godt suppliment til generell kiropraktisk behandling.

Laser kan ha god effekt på akutte og kroniske rygg/bekken og nakkesmerter, akutte idrettskader, kne, hofte og skuldersmerter, betennelser som f.eks. beinhinnebetennelse, tennisalbue etc

Bevegelse gir livskvalitet

Kiropraktor Anita Eltoft er opptatt av å formidle merverdien av å kombinere bevegelse, trening og øvelser sammen med riktig kosthold. Hun gir også råd om holdning, sittestilling, løfteteknikk mv.

Hun ser helheten og viktigheten av at kropp og sinn hører sammen og gir derfor også råd om avspenning og pusteøvelser der det er nødvendig.

Kiropraktor Anita Eltoft tilbyr en variert praksis der pasienter i alle aldre ønskes velkommen.